20.6.13

Wheels and Waves 2013 at Biarritz: Part 02


Beautiful combi!




Oh yes!





Oh yes!





!!





This was my friend lent from Vincent, Southsiders to travel to an airport at San Sebastian, Spain to bring the hired car which Mr Nick Clments was driving back.. We rode back from there to the lighthouse with 2 ups. My helmet looks like it was made for this machine! It is a Danilo (Pacto helmet)'s special creation for my request. And the suit case is from Globe Trotter. 

This was my first time to ride a Guzzi and it was the heaviest bike I ever ridden but the mild vibration at the low revs and smoothness at the high speed were beautiful.Thank you very much, Vincent!

前日のフライトがキャンセルされた所為で、翌日のスペイン行きの飛行機を取り直し、友人と一緒いにフランスのビアリッツまで3時間ほどのドライブ。そして、その翌日にビアリッツから、一番近いスペインの空港までレンタカーを返しに行きました。一人がバイク、一人が車を運転。帰り道は2人乗りで再びビアリッツ。やれやれな工程でしたが、それも良い思いでです。

友人のDanilo (Pacto Helmet)がわがままを聞いて製作してくれたヘルメットはこのモト・グッチのカリフォルニアに合わせて作られたように見えますね。あと、今回の旅をワンステップ、いやツーステップ豊かなものにしてくれたのが、Globe Trotterのスーツケース。ちなみにこれはCentenaryというモデルです。

モト・グッチのカリフォルニア(1971年製)には初めて乗りましたが、低速でのマイルドな横揺れの振動がチャーミングでした。ひとたびスピードに乗ると安定感があり、最初の振動もぴたりと収まりました。このままずっとどこまででも走っていけるような、安心感に包まれる素敵なバイクでした。















Tasty Norton Domi














Team Ruby, Jerome and Julian


To be continued...

0 件のコメント:

コメントを投稿